Hong Kong, daar zijn we dan!!

Na een lange dag wachten in Aalsmeer is het eindelijk zover, we gaan op reis! Roy heeft ons opgehaald, we zijn door alle buren uitgezwaaid en op Schiphol stond nog een comité op ons te wachten… wat een aandacht! Na een rondje vliegtuigen kijken en koffie met appeltaart waren we klaar om in te checken. Wel raar als je bedenkt dat je nu echt voor drie maanden Nederland gaat verlaten.

kowloonparkDe vlucht naar Londen is goed verlopen, de kinderen vonden het “interessant” en voordat we het wisten, hadden we de daling al ingezet. Even wachten en weer instappen voor de vlucht naar Hong Kong. Daan zette het vrijwel meteen toen we zaten op een schreeuwen en ja…dan moet je nog maar 12 uur. Zucht… Gelukkig viel hij vrij snel bij Edwin op schoot in slaap en heeft hij bijna de hele vlucht geslapen. Sofie was zo opgewonden dat die maar een paar uur heeft “gerust”. Uiteindelijk viel het toch allemaal best mee en kwamen we rond 15.45 uur locale tijd aan in Hong Kong. Tja…en wat doe je dan zoal? Eerst je weg vinden op een enorm groot vliegveld met twee kinderen die blij zijn dat ze eindelijk mogen lopen. Daarna netjes in de rij voor de immigratieprocedure (we zijn tenslotte toch in China) en bagage zoeken die gelukkig al aankwam op de band toen we aan kwamen lopen. Het vliegveld van Hong Kong ligt op een eiland en is met een supersnelle treinverbinding verbonden met het vaste land. Kaartjes kopen, bagage & kids mee, trein in en zoeken naar het station waar we uit moeten stappen. Ik snap nu ook waarom mensen ons stoer vinden… O ja, vergeet helemaal te vertellen dat we een fantastische attractie zijn voor de chinezen, met twee blonde kinderen die graag naar iedereen zwaaien.

kowloonOns hotel ligt midden in Kowloon, het “oude centrum” van Hong Kong. Een impressie; Neonreclame, heel veel mensen, kleine winkeltjes met bijzondere kruiden en gedroogde vis, nog meer mensen, en veel herrie. Bovendien heb je het gevoel dat je constant in een chinees restaurant zit vanwege alle restaurants. kowloonDe smaakpolitie moet hier trouwens geen inval doen…Eenmaal in het hotel aangekomen werden de kinderen met knuffels in de watten gelegd en konden we eindelijk ontspannen. Beetje roomservice en bijkomen van de reis. De eerste nacht hebben we allemaal wat last gehad van jetlag, de nachten daarna ging het veel beter. Met de kinderen ging het zo goed dat we toch nog behoorlijk wat hebben ondernomen. Daan deed zijn slaapje gewoon in de buggy! Op de eerste dag hebben we Kowloon verkend. Slenteren door de straatjes, vogels kijken in Kowloon park (uiteraard spelen in een prachtige speeltuin) en een beetje winkelen. Het weer aardig, droog maar geen zon.

thepeak

Op de tweede dag zijn we met de Peak Tram naar het hoogste punt van Hong Kong gegaan waar we een mooi uitzicht hadden over de haven. Via Soho en de Man Mo tempel zijn we terug gelopen naar de haven om met de star ferry terug te varen naar Kowloon. Hele leuke dag, lekker weer. ’s Avonds zijn we met z’n allen naar de haven gegaan om ’s werelds grootste lichtshow te bekijken. tiantanbuddhastatueWat een spektakel! Sofie was enorm onder de indruk. Op de laatste dag in Hong Kong zijn we met de kabelbaan naar Lantau Island gegaan, waar een enorm groot boeddha beeld en een prachtig klooster staan. De cabine van de kabelbaan had een glazen vloer waar de kids regelmatig met hun  neuzen tegenaan geplakt zaten om maar niets te missen. We hebben voor dit speciale “bakje” echter wel bijna een uur in de rij moeten staan dus mijn humeur liet zwaar te wensen over. De Boeddha, het klooster en de rest maakte echter weer veel goed. Op goede vrijdag vliegen we naar Australië, een vlucht van zo’n 9 uur. We vetrekken om 09.00 uur ’s ochtends en komen daar in de avond aan. We hebben zin in het vervolg van onze reis door Australië!  polinmanastryngonpingvillage