Van Victoria naar New South Wales; op naar het noorden!

De weergoden zijn ons goed gezind, we hebben nu al acht dagen zon en oplopende temperaturen. Het moet niet gekker worden!

We vervolgen onze reis via de inlet van Mallacoota, een groot meer, net achter de kust. Prachtig uitzicht over de baai met de vele vissersboten. Daan wil echter de hele dag naar de zee en Sofie wil jutten dus gaan we maar weer op zoek naar een geschikt plekje aan het strand. Dat valt niet mee want we worden door datzelfde meer gescheiden van het strand. Dan maar relaxen en nootjes eten. De volgende dag rijden we door naar Pambula, een tip van de buurtjes in Mildura. Prachtige camping direct aan het strand waar de kangaroes vredig om ons heel lopen, liggen en spelen. De speeltuin is fantastisch voor de kids, evenals het verwarmde binnenbad en natuurlijk wederdom het strand waar weer naar hartelust geschept en gespeeld wordt en Edwin zijn eerste echte duik in de Australische wateren neemt (inclusief snorkel). We besluiten hier twee dagen te blijven en de camper een dagje te laten staan. We hebben inmiddels zo’n 3500 km afgelegd! Bijna jammer om deze prachtige camping te verlaten maar de reis gaat door naar Narooma, zo’n 200 km ten noorden van Pambula. We realiseren ons dat we afgelopen week eigenlijk niet zo heel veel hebben gedaan behalve rijden, genieten van het landschap dat dagelijks eigenlijk anders is en scheppen op het strand. We beginnen wel zin te krijgen in wat actie in Sydney maar dat laat nog even op zich wachten. Van Narooma rijden we naar Pebbly Beach, een prachtig afgelegen strand midden in Muranmarang National Park. Hier lopen de inmiddels bekende kangaroes midden op het strand, fluiten de Crimson parkieten dat het een lust is en hebben we voor het eerst een afgelegen kampeerplek zonder stroom (maar nog steeds van alle gemakken voorzien). We maken een wandeling door het bos en verkennen de volgende ochtend vroeg alle flora & fauna tussen de rotsen aan het strand. Daan & Sofie kijken hun ogen uit. De temperatuur wordt ook steeds aangenamer en we kunnen nu ’s ochtends onze fleece al uitlaten! Nog één overnachting te gaan voordat we in Sydney aankomen. We besluiten in Huskisson te stoppen, gelegen aan Jervis Bay. Mooi wit strand en prachtige blauwe zee. Jammer dat de zon al vrij vroeg onder gaat waardoor we al snel weer terug moeten naar de camper.

Vandaag, donderdag, rijden we naar Sydney, een tocht van ruim twee uur. Onderweg stoppen we nog even in Kiama wat bekend staat om zijn blowhole. Omdat de zee erg rustig was kwam het water helaas niet zo heel erg hoog maar hoog genoeg voor de kids. Na een welverdiende cappuccino voor ons en ijs voor de kids, reizen we verder noordwaarts op naar Sydney. Om bij de camping te komen moeten we helaas wel een stuk van de stad doorkruisen en dat is niet echt prettig met een gevaarte van zeven meter. Gelukkig zijn hebben we de verkeersdrukte van Sydney overleefd en staan we veilig geparkeerd in Lane Cove River Tourist Park, onder de rook van het internationale vliegveld van Sydney. Als we onze ogen dicht doen, lijkt het net of we op de bank in Aalsmeer zitten. Gelukkig hebben we nog bijna zes weken te gaan!