Even terug in de bewoonde wereld!

Na een heerlijke ononderbroken nacht  in onze camper zijn we bijgekomen van onze heftige rit en klaar om de stad te ontdekken. Onze camping ligt op één km lopen van een nieuw treinstation dat ons met één keer overstappen naar het hart van Sydney. Het weer is prachtig en we hebben er zin in! We rijden natuurlijk eerst naar Circular Quay waar we mooi uitzicht hebben over de haven en het Opera House. Met de Lonely Planet onder de arm beginnen we aan onze tocht (rondje Opera House, botanische tuin met “flying foxes”, darling harbour en terug met de ferry naar Circular Quay. De kids zijn die avond uitgeput in slaap gevallen. Daan wil alles zelf doen en wil eigenlijk ook niet graag meer in de buggy en Sofie springt nog steeds als een jonge kangaroe in het rond. Op dag twee zijn we eerst naar The Rocks gegaan, het oudste gedeelte van Sydney waar op zaterdag altijd een grote maar toeristische markt is. Lekker terrasje met goede koffie, kids mensen kijken en cake eten, wat wil een mens nog meer… Daarna in de trein en de bus naar het wereldberoemde Bondi Beach. Veel strakke mannen in wetsuits en surfplanken en natuurlijk kijken en bekeken worden. Je moet er geweest zijn maar voor een familie met kinderen (en dat zijn wij nu natuurlijk) is er niet zo veel te beleven.

Op zondag werd ik verwend met een heerlijk ontbijtje want het was tenslotte toch Moederdag! Helaas had het weer er niet zo’n zin in en hadden we voor het eerst sinds Wilson’s Prom regen, bah! Maar een regenbuitje houdt ons niet van de straat dus ingepakt & optimistisch vertrokken we wederom met de trein naar Sydney CBD. Gelukkig was het droog toen we in Sydney aankwamen. We hebben het Queen Victoria Building bezocht, lekker gegeten en ’s middags zijn de kids losgegaan in het Luna Park. Draaimolen, reuzenrad, autootjes, de gezichtjes bleven maar stralen en daar doe je het dan toch voor. Wat een heerlijke stad, hier zouden we wel kunnen wonen. Helaas hebben we niet onbeperkt de tijd en moeten we door naar onze volgende bestemming, Blue Mountains National Park. Maar niet voordat we op maandag eerst nog even gaan shoppen in de factory outlets net buiten Sydney waar we leuke spullen hebben kunnen kopen.

Vandaag, na een koude nacht met nachtvorst, hebben we een hele dag in dit mooie gebied doorgebracht. ’s Ochtends hebben we een stukje gelopen en zijn we naar Scenic World geweest. Je kunt hier met een soort treintje in een paar minuten
(helling van 52%) een paar 100 meter naar beneden om een wandeling te maken door het regenwoud. Daarna ga je met de kabelbaan weer omhoog. De kinderen vonden het een hele belevenis. ’s Middags hebben we een tochtje gemaakt met de zig zag train, een oude dieseltrein die een traject aflegt langs de berghelling en hierbij gebruik maakt van verschillende wissels om omlaag en weer omhoog te gaan. Morgen, woensdag 13 mei, rijden we een vrij lang traject naar Nelson Bay, op zoek naar het iets warmere weer zodat de verwarming in de camper ’s nachts uit kan!