Van Sydney naar Queensland en regen in de Sunshine state!

Het is al weer een week geleden sinds we Sydney hebben verlaten, het voelt als een eeuwigheid. Niet alleen hebben we NSW (New South Wales) verlaten, ook hebben we afscheid genomen van het mooie weer en komt de regen nu ruim een dag met bakken uit de lucht vallen en de voorspellingen zijn niet zo best. En we hadden ons toch zo verheugd op wat bikini (of zwembroek) weer. Al die regen is ook niet goed voor de portemonnaie want we shoppen er lustig op los! Wat hebben we afgelopen week gedaan?

Vanuit de Blue Mountains zijn we naar Nelson Bay gereden, een lange rit door een aantal nationale parken. Onze camping in Huskisson lag direct aan een klein strandje waar we de zonsondergang voor het eerst hebben gezien. De volgende dag wilden we dolfijnen gaan spotten maar de wind was zo sterk dat we dat niet aandurfden. Als alternatief zijn we in de Worimi Conservation Lands (soort kleine zandwoestijn) gaan klimmen en klauteren op de zandduinen. De kids vonden het geweldig en we hadden niet zo heel veel last van de wind. De Big4 camping aan de andere kant van Nelson Bay had een prachtig speelparadijsje waar Sofie & Daan heerlijk hebben kunnen spelen.

De dag daarna hebben we weer een heel eind gereden, helemaal naar Coffs Harbour. Maar het was een prachtige rit en onderweg zijn we voor de lunch gestopt op een fantastisch strand waar we allemaal even konden genieten van de zon en de zee. Op de website van Coffs Harbour hadden we gezien dat er een ‘Nederlandse’ camping was, inclusief een soort Madurodam en een restaurant dat kroketten en bitterballen serveerde. Dat wilden we wel eens meemaken! Dus gas erop en op naar ‘Holland down Under’. Het restaurant bleek helaas al dicht toen we aankwamen dus de volgende ochtend hebben we koffie met broodje kroket gegeten, een bijzondere combinatie…Uiteraard hebben we ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kids wat Nederlands cultuurgoed bij te brengen door ze mee te nemen door klein Madurodam. Bij de Big Banana hebben we gezien hoe zuurtjes worden gemaakt en daarna zijn we doorgereden naar wederom een fantastische camping aan het strand, inclusief springkussen en verwarmd zwembad (dat heb je helaas nog steeds nodig). We hebben heerlijk relaxed aan het zwembad en o ja, ik had mijn eerste ontmoeting met een echte bruine slang toen ik het pad naar het strand wilde verkennen. Niet echt aangenaam, ik schrik me rot en als ze je bijten schijnt het ook dodelijk te zijn. Hmmm…een wandelingetje zal nooit meer helemaal ontspannen zijn.

Op maandag zijn we naar de Pet Porpoise Pool geweest, een soort Dolfinarium waar je de dieren ook kunt aanraken en je gekust kunt worden door een zeehond of een dolfijn. Heel spannend voor met name Sofie. Helaas was het weer niet zo best en begon het te regenen toen we aankwamen. Sofie wilde erg graag door een dolfijn ‘gekust’ worden maar vond het uiteindelijk allemaal toch te spannend. Ik heb wel een kus gekregen en zowel Edwin als ik hebben een (onverwacht) zachte kus gekregen van een zeehond. De show met de dolfijnen was leuk en Edwin is ook nog even assistent geweest. ’s Middags op de camping heeft Sofie lekker gefietst.

Vanuit Coffs Harbour zijn we doorgereden naar Nelson Bay, een leuk backpacker/surfdorp aan de kust, helaas wederom geen mooi weer maar gelukkig droog om even door het plaatsje te lopen en te lunchen. Kort daarna begon het te regenen en het is sindsdien niet meer gestopt. We zitten nu in Surfers Paradise in wat ze hier ‘extreme weather conditions’ noemen. De hele dag forse regen, wind en zelfs ‘flood warnings’. Tot nu toe vinden we het wel meevallen, er valt alleen niet zo veel te beleven omdat alle attracties zich richten op het buiten leven en dat gaat nu niet echt. Maar zoals ze hier zeggen, ‘no worries mate’, het zal echt wel weer een keer ophouden met regenen. We zijn tenslotte nu in de Sunshine State!