Na heel veel regen komt eindelijk weer….zonneschijn!

Na een dag ‘wachten’ (eigenlijk betekent dit shoppen) in Surfers Paradise, hebben we geluk en wordt er een droge dag voorspeld. We praten al dagen met de kids over ons bezoek aan Seaworld en op vrijdag is het dan zover. We worden wakker met een waterig zonnetje, de wind is gaan liggen, dus we maken ons klaar voor een dagje pretpark. Gelukkig zitten we in het laagseizoen en staan er geen rijen voor de attracties. We nemen eerst het kabelbaantje door het park om te kijken wat er allemaal te beleven valt. Daarna bezoeken we de show van Sesamstraat, een groot feest voor Sofie & Daan. Op het strand van Sesamstraat zijn allerlei leuke attracties voor de kleintjes die we dan ook allemaal hebben gedaan. Uiteraard waren er ook weer de nodige dieren te bekijken en eventueel te voelen. We hebben ijsberen gezien, heel veel vissen & enorme haaien, de kids hebben zeekomkommers, roggen en zeesterren geaaid, we bezoeken een dolfijnenshow en zien een 4D film. We eindigen de dag natuurlijk weer in Sesamstraat strand.

De volgende dag is de regen weer een beetje terug en rijden we naar Brisbane, de hoofdstad van Queensland. Onderweg komen we gelukkig geen wegen tegen die zijn afgesloten doordat ze overstroomd zijn. Als we het nieuws bekijken, moet het toch wel behoorlijk erg zijn maar wij lijken er relatief weinig last van te hebben. Op de camping in Brisbane informeren we voor de zekerheid of we er veilig staan, er zijn namelijk een paar campings dichter bij het centrum geëvacueerd. Op een groot aantal plassen na, worden er geen problemen verwacht. De volgende dag lijken we weer geluk te hebben en is het weer redelijk goed. We nemen de bus naar het centrum van Brisbane, een rit van 30 minuten, en slenteren langs de oever van de rivier (Southbank). Het ontbreekt ons een beetje aan de energie om veel van de stad te bekijken dus we genieten vandaag van de terrasjes van Brisbane en de kids spelen in de kunstmatig aangelegde lagune aan de rivier. Het is een hele ontspannen dag geworden. Op maandag rijden we naar Maroochydore, zo’n 2 uur rijden ten noorden van Brisbane aan de Sunshine Coast. Omdat er nog steeds geen zon te bekennen is, besluiten we een tussenstop te maken in Buderim, waar we een waterval bezoeken. Een leuke wandeling door een tropisch regenwoud met een mooie waterval als beloning. En Edwin zou Edwin natuurlijk niet zijn als we niet met z’n allen even door de waterval moeten lopen. Een groot avontuur voor ons allemaal. Ook maken we meteen kennis met de muggen van Queensland, vanaf nu wordt het smeren geblazen!

Het is dinsdag en we hebben nog steeds regen! Balen! We verlangen steeds meer naar een paar dagen rust, strand en/of zwembad en even niet rijden met de camper maar wat doe je als het regent in de Sunshine state? Inderdaad…dan ga je shoppen. Maar aan het eind van de ochtend zijn we het er allemaal over eens, voorlopig even geen winkels meer voor ons. We besluiten naar de Buderim Ginger Factory te gaan. We hebben o.a. in de fabriek kunnen kijken hoe gember wordt verwerkt tot verschillende producten en zijn op zoek gegaan naar het gemberbrood mannetje in een leuke attractie voor de kids. Verbazingwekkend hoe de dagen dan toch weer snel voorbij gaan!

Op woensdag rijden we naar Hervey Bay, de uitvalsbasis voor een bezoek aan Fraser Island. Maar niet voordat we eerst de ‘wereldberoemde’ Eumundi markets bezoeken. Heel veel stalletjes met vooral te dure souvenirs dus we zijn al snel weer weg. In Hervey Bay staan we op een camping direct aan het strand en hebben we zelfs vanaf ons ‘terrasje’ meteen uitzicht op de zee. De vooruitzichten voor het weer zijn goed dus en besluiten een dagje ‘rust’ te nemen en lekker op het strand te blijven. En gelukkig komen de voorspellingen uit en worden we op donderdag wakker met een lekker zonnetje. Joehoe…kleren uit en de zee in! De kinderen hebben lekker gespeeld in het zand, we hebben natuurlijk schelpen gezocht en ijs gegeten. Een lekker dagje. Morgen, vrijdag, gaan we een dag naar Fraser Island. Omdat het eiland alleen toegankelijk is voor 4wheel drives, gaan we mee met een excursie. We hebben er heel veel zin in!